Stockholm, Helsinki en Lapland

Pyha, dinsdag en woensdag

9.25AM

Hallo allemaal.

In de nacht van maandag op dinsdag heb ik (Dennis) flinke koorts gehad.

Waarschijnlijk zat het er al een paar dagen, want ik was zondag en maandag zo moe, ben zelfs om 20.30uur naar bed gegaan.

Gisteren stond er een skidag op het programma en die wilde ik niet missen.

Dus lekker mee gegaan en eigenlijk knapte ik daar ook wel van op.

's Avonds wel weer vroeg naar bedje

Skiën ging hartstikke goed, zeker fijn dat we nog wat lesjes hebben gehad voor de vakantie.

De sneeuw is hier wel heel anders: net poeder.

Ook lekker gegeten bij Huttu Uula met glühwein en warme choco.

's Avonds heeft Cindy alleen met de groep gegeten, maar ze had wel een Tupperware bak voor me meegenomen met zalmsoep en brood.

Woensdag.

Vandaag staat er een sneeuwschoenwandeling op het programma....

Omdat ik me nog niet fit voel en morgen weer een hele leuke dag op het program staat heb ik besloten vandaag thuis te blijven.

Cindy is wel met de groep mee.....ben benieuwd!!

Groetjes, Cinenden

Reacties:

Veel plezier vandaag met skiën, dikke koes en kijk uit, Essie

Hallo Cinenden, vervelend dat je nu ziek geworden bent. Niks voor jou. We hopen dat je snel weer opknapt. Dikke knuffel van ons; Pa en Ma S

Beterschap ome Dennis, Paul

ERRUG leuk om jullie via het weblog te kunnen volgen!! Heel veel plezier nog....en geniet nog ff...het is zo weer voorbij!! Liefs van mij; je collega Marianne

Verhaaltje van de dag van Cindy:

Vanmorgen na het ontbijt hebben we de sneeuwschoenen ondergebonden, en nog een paar stokken meegekregen.

We gaan in het Pyhä-Luosto National Park aan de wandel.

Eerst een korte wandeling naar een kota, waar we wat etenswaar achterlieten voor later.

En gelijk een steile afgrond naar beneden, maar als je goed door je benen zakt en het gewicht op je voorvoet zet, gaat het prima.

We hadden een prachtige tocht door een kloof, om uit te komen bij een bevroren waterval met heilig water van de Sami, hoe bijzonder.

Op het pad loopt het prima, maar als je één stap buiten het pad zet, sta je gelijk tot aan je liezen in de sneeuw......zie daar dan maar weer uit te komen....hahahaaa.

Terug bij de kota werd ik door mijn naamgenoot uitgedaagd om het vuur aan te maken.

Tja dat wordt dan een eerste keer, maar met de tips van Cindy hadden we in no time een lekker knapperend vuurtje.......eigenlijk wel heel leuk om te doen!

Toen werden de worstjes uitgedeeld en metalen pennen: roosteren maar! En de broodjes op het rooster.

Dat ging er inmiddels wel in!

Toen ons eigen kacheltje ook weer lekker brandde, zijn we als sluitstuk het laatste stuk naar het busje over een stuk sneeuw zonder "pad" gelopen.......en weg zijn je voeten.....hahahaaa

Terug bij ons huisje heb ik Den even mee genomen voor wat frisse lucht en wat hout voor op het vuur.

Je hebt op het park huisjes nokvol met brandhout, kan je gewoon pakken.

Maar ook ik kreeg toen ineens de rillingen, niet lekker.

Sauna ingedoken en vervolgens mijn bed.

Om 18.00uur zouden wij ons melden bij de kota voor de kookavond met Lapse Mia.

Wisseling van de wacht: ik blijf thuis en Den gaat alleen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!