Stockholm, Helsinki en Lapland

Pyha, maandag

8.31 PM

Hallo allemaal, daar zijn we weer.

Jeetje wat is het hier 's nachts donker, vannacht een plasje moeten doen, maar met m'n handen voor me uit moeten lopen, ik zag geen hand voor ogen.

Na het ontbijt vanmorgen met het busje naar Luosto gebracht.

Vanuit hier hebben we weer een prachtige sneeuwscootersafari gemaakt bij "Snow Games", dwars door de bossen, adembenemend mooi.

Nu wel met z'n tweeën op de scooter, dus tussendoor wisselen.

Tevens met de scooter een Amethistmijn bezocht. en zelf daar op zoek gegaan naar deze stenen.

Een paar mooie foto's kunnen schieten, maar wel lastig met 2 paar wanten en een helm met kap op......en halverwege hield de batterij het voor gezien; te koud.

Weer op pad met de scooter en na een stuk gestopt bij een Finse Kota.

Daar werden we opgewacht door een stel gekleed in Laps kostuum.

Het vuur was aan en de soep stond al te pruttelen; zalmsoep met brood.

Ook pannekoeken met jam en bessensap, koffie & thee.

Onze bivakmutsen even te drogen gelegd bij het vuur, want door het ademen waren ze wel vochtig geworden.

Na deze stop weer op pad, "mister guide" daagde ons een beetje uit en ging steeds sneller.

Dat ging best prima, maar ineens gleden we uit het spoor, was hij niet meer te besturen......en ramden we vol een boom.

Tja......boom toch gewonnen.......en overal lagen stukjes scooter.....plastic hè.

Gelukkig zijn we verzekerd.

Terug bij het huisje lekker een saunaatje gepakt en een half uurtje de oogjes toe.

Daarna eten met de groep en een kampvuurtje gemaakt bij het meer en daar lekker gekletst.

De kou is zoooo verschrikkelijk vermoeiend en we hebben geen kans op het Noorderlicht (het sneeuwt), dus zijn we lekker terug gegaan en lekker gaan slapen.

Morgen staat er een skidag op het programma.

Weltrusten, Cinenden

Reacties:

Hoi CinenDen, hier een paar hele warme knuffels tegen de kou. Ik hoop dat jullie je een beetje warm kunnen houden bij deze barre temperaturen. Wij hebben een reisje naar de zon geboekt. Veel plezier, Pa en Ma S