Stockholm, Helsinki en Lapland

Kemi dag 2

2.24 PM

Goedemiddag, vandaag hadden we een vrije dag in Kemi.

Na het ontbijt zijn we deze stad, van ongeveer 23.500 inwoners, aan de Botnische Golf, gaan verkennen.

Eerst hebben we een wandeling gemaakt over de Botnische Golf.

Deze is totaal bevroren en er zijn sneeuwscootertracks en langlaufloipes uitgezet.

We kregen nog op ons kop van de langlaufers, we hadden nog wel goed opgelet om niet op de "tramrails" die aan beide kanten was uitgezet te lopen, maar blijkbaar was de baan die wij gebruikte ook in gebruik voor "iets".......ja weten wij veel......tja die buitenlanders hè

Toen we ernaast gingen lopen zakten we gelijk tot onze knieën weg....

Best een bijzondere ervaring om over een bevroren zee te lopen, we hadden het eerst niet eens door, dat we van het land inmiddels op het bevroren water over waren gegaan.

Wow wat een sneeuw!

Daarna het stadje ingelopen om wat indrukken op te doen.

In de winkelstraat hadden ze ook wat sneeuwkunstwerken staan, erg mooi.

En leuk, maar wel koud, zo'n 12 graden onder nul.

Dan te bedenken dat mijn zusje in haar bikini op het strand ligt!!!

Nu even een kopje koffie drinken in het hotel en dan ons rugzakje klaarmaken met de spullen voor onze overnachting in het Sneeuwkasteel. Om vervolgens te voet naar het sneeuwkasteel te gaan waar we zullen dineren en overnachten.....ben benieuwd.

Thermo-ondergoed (of pikkenverschrikkers) mee want die schijn je echt nodig te hebben bij een overnachting in min 6 graden.

Morgen beloofd een hele leuke dag te worden, maar daarover later meer.....

Wij vinden het leuk dat jullie ons op deze manier kunnen (en willen) volgen en stellen jullie e-mails zeer op prijs, leuk, ga hier vooral mee door!!

Tot zover de post van vandaag.

Koude groeten en tot morgen!!! Cinenden

Reacties:

Heerlijk al jullie verhalen. Terwijl het hier inmiddels plus 10 is. Succes verder en ik blijf jullie blog volgen. Sylvette en Eddy

Hoi Cindy en Dennis, wat geweldig wat jullie meemaken. Ik hoop dat jullie lekker slapen komende nacht in dit sneeuwkasteel of hebben jullie hier geen tijd voor door alle indrukken die jullie moeten verwerken. Ben erg benieuwd naar jullie belevenissen en foto's. Het zullen zeker geweldige plaatjes zijn. Geniet van jullie nieuwe bontmutsen. Hebben jullie die vannacht op in bed met de wollen onderbroek aan en misschien nog wat ertussen, heerlijk toch. Veel plezier en geniet!!! Groetjes Marion