Stockholm, Helsinki en Lapland

2e dag Stockholm

8.25 PM

Hallo allemaal, Cindy en ik hebben vandaag allebei een paar wandelschoenen versleten.

Ik heb me op z'n Rotterdams gezegd "de tering gelopen".

Ben toe aan een paar nieuwe schoenen en dan treffen we het hier, want ze hebben hier allemaal echt Hollandse schoenen.

Volgens mij is Joop Doderer hier momenteel erg populair, want bijna iedereen loopt hier op Swiebertje schoenen, ook alle winkels verkopen ze.

Vandaag was het prachtig weer; zonnig bij een temperatuur van 1 à 2 graden onder nul.....goed te doen dus.

Na een overheerlijk, maar soms wel raar ontbijtje; ze eten hier eitjes met vis en zure haring 's morgens , maar gelukkig ook lekkere broodjes en yoghurtjes met van alles, zijn we op pad gegaan.

We hebben een flinke stadswandeling gemaakt door het oude centrum "Gamla Stan" genaamd.

Bij zo'n truttig zaakje met kroonluchters, lampenkapjes en porselein, hebben we een heerlijk taartje uitgezocht met een bakkie koffie.

De koffie kan je bijvullen zoveel je wilt.........heerlijk.

Daarna hebben we het pontje genomen naar een eiland waar het openluchtmuseum "Skansen" op ligt.

Een leuke tocht zo op de boot tussen de ijsschotsen.

In Skansen werd duidelijk gemaakt hoe men hier vroeger leefde.

Oude woningen, vanuit heel Zweden, zijn hier weer opgebouwd en oude gilden worden nagebootst.

Leuk om te zien en ook leuk voor de foto's, zeker nu met die sneeuw.

Kijk een aflevering van "Wicky de Viking" en je weet waar ik het over heb.

Ze hebben hier ook dieren; o.a. rendieren, elanden en zeehonden.....of robben.....

Daarna te voet terug met een pitstop bij een jagershut, waar we allebei een echt bonten muts gekocht.

Lekker warm, maar wel zielig voor de konijntjes die hun leven hiervoor hebben gegeven.

Inmiddels waren we wel aan wat warms toe, dus een warme chocolademelk met een muffin bij de "Muffin Bakery".

Bij het hotel nog een drankje gedaan......en toen vielen de oogjes een beetje toe.....het is wel een beetje wennen, om 16.30uur wordt het al donker en dan daarbij de temperatuur.......zzzzzzz

Dus meer snel op naar het "Hard Rock Café", waar we voor onze vriend Marko een souvenirtje (hij spaart Hard Rock speldjes, alleen die mét gitaar) hebben gekocht en een lekker hapje hebben gegeten.

Nu nog ff een klein borreltje (gin-tonic.....dat lust ik namelijk hahahahaaaa) en dan kruip in vlug achter de wollen onderbroek...

Morgen aan het eind van de middag gaan we met de feestboot mee die ons in iets meer dan 1 nacht naar Helsinki zal brengen.

Weet niet of ze op de boot wifi hebben dus het zou kunnen dat we om die reden pas woensdag weer een bericht kunnen posten.

Laterrrr.......groeten Cinenden

Reacties:

Hallo Cindy en Dennis, heb je nog wat gewonnen met je Lotto-loten? Ik vind het wel fantastisch dat we jullie zo kunnen volgen. Geniet maar lekker, ik ga zo boodschappen doen, liefs Pa en Ma S.

Hey Dennis en Cindy, hoe is het daar? Wat een avontuur joh, gaaf hoor! Zijn jullie al de zalm en de hert zat ha ha? Wat zal jij afvallen Dennis van al dat lopen ha ha. Heel veel plezier nog, groetjes van je collega Suus.