Stockholm, Helsinki en Lapland

Stockholm

9.56PM

Vanmiddag aangekomen in Stockholm.

Vlucht van Ryanair was een ervaring a part.......

We hadden "Priority Boarding" geboekt, dan mag je voor €8,00 pp gelijk doorlopen en je hoeft dan niet in de rij te wachten.

Aangezien je bij deze maatschappij geen stoelnummer hebt en dus zo maar ergens kan gaan zitten, is dat dus wel zo prettig.

Het voelt eigenlijk alsof je met de bus meegaat.

Aan boord werd van alles verkocht tot aan lottokaarten aan toe, alleen een rondje bingo en het rad van fortuin ontbrak nog.

Na de landing ging een soort van toeter af; zo van tatatatataaa........je zou de kreet "aanvallen" erachter verwachten we lagen helemaal dubbel.

Daarna met de bus in 5 kwartier naar het centraal in het centrum gereden en vandaar met de taxi naar het hotel. (was eigenlijk een kippenendje......maar met die koffers wel zo fijn.)

Ingecheckt in ons hotel: Hotel Tegnérlunden op Norrmalm; een prima hotel.

Na een korte opfris beurt de stad ingelopen om iets te eten: een heerlijke pizza.

Op de weg terug naar het hotel kwamen we een sushi bar "Ping" tegen........drie keer raden hoe de chinees ernaast heet..........ja inderdaad "Pong"..........nu al leuk dat Stockholm.

Nu zitten we in de hotelbar voor een afzakkertje en dan lekker m'n mandje in, zodat we morgen vroeg op kunnen staan voor een uitgebreid ontbijt en daarna lekker deze stad ontdekken.....

Welterusten en tot morgen.